Heroes and Generals

Dnes vám přiblížím svůj pohled na free to play(F2P) MMO hru z prostředí 2 světové války Heroes and Generals.

Hru je možné nainstalovat a hrát přes webový prohlížeč na adrese www.heroesandgenerals.com, případně prostřednictvím herní platformy STEAM, sám přitom využívám a doporučuji druhou možnost, získáte tím nejen lepší správu vašich přátel, se kterými (případně proti kterým) můžete bojovat, možnost jednoduše a přehledně uveřejňovat zajímavé screenshoty pořízené během hry (pomocí klávesy F12), ale hra spuštěná přes prohlížeč je údajně stabilnější.

Pokud jste se již prokousali instalačním procesem, hru úspěšně spustili a založili svůj nový herní profil, ocitnete se v herním menu, kde najdete jednoho vojáka z každé frakce. Rozhodnutí, za kterou stranu budete hrát je jen a jen na vás a prozatím není nijak zvlášť závazné, do války stejně získáte přístup až s vojákem level 5+.

Vaše nynější zařazení je pěchota a zatím máte k dispozici pouze základní zbraně vaší frakce, ale s postupem kariéry se vám zpřístupní nejen lepší zbraně včetně několika jejich vylepšení, ale získáte také možnost přidat se k specializovaným jednotkám, konkrétně je vám k dispozici pozice tankisty (level 5+), stíhacího piloty (level 6+), výsadkáře (level 7+) a průzkumníka, neboli snipera (level 9+). Nakonec, jak již samotný název hry napovídá, můžete dosáhnout hodnosti generála (level 18+).

Důležité je zde také zmínit, že každá specializace sebou přináší i omezení na zbraně, které můžete používat a jako za vše ve hře, i za tyto přestupy se platí (nevím jak přesně je to u generála, tam jsem se zatím neprostřílel :)). Pro všechna ostatní zařazení je to 49800 kreditů, nebo 299 zlaťáků. Pokud zjistíte, že vámi zvolená specializace nevyhovuje, je možné vrátit se zpět k pěchotě za 8900 kreditů, nebo 99 zlaťáků.

Měny ve hře jsou celkem 3, a) coiny (dále jen kredity), b) warfundy (válečné zdroje) a c) goldy (zlato). Také je dobré zmínit, že vaše konto je společné pro všechny frakce a nejste tedy vázáni kredity utratit u frakce u které jste je získali.

Do začátku hry dostanete příděl 10tis kreditů, které vám poslouží pro opravy zbraně, než se ve hře vůbec zorientujete a budete schopni konkurovat ostříleným hráčům a vydělávat tak kredity vlastní.

Kredity získáváte formou žoldu za bitvu, které se zúčastníte a jejich porce záleží nejen na vaší hodnosti, ale také na zásluhách pro vaši frakci. Warfundy se na Váš účet začnou připisovat účastí ve válečných bitvách a použijete je opět jen prostřednictvím vašich útočných týmů na válečné mapě, ale o tom až později. A konečně zlato je měna kterou si můžete zakoupit za reálné peníze a získat s ním zbraně a vybavení rychleji, než to umožňuje kariéra standardně. Zlato také získáte formou bonus za každý den, který hrajete, konkrétně 4 zlaté za (vaší) první bitvu dne.

Ve hře zároveň funguje systém stužek, kdy nabíráte zkušenosti používáním zbraní, odemykáním a řízením vozidel a plněním nejrůznějších dalších úkolů a tyto stužky vám postupně odemykají lepší zbraně a vybavení pro vašeho vojáka včetně odznaků zlepšujících fyzické vlastnosti vojáka (tišší chůze, lepší krytí, atd). Pokud nemáte zakoupené veteránské členství můžete s sebou nést jeden odznak, v opačném případě můžete mít současně až dva 🙂

5 prvních levelů vaši kariéry budete muset odehrát na malých mapách zvaných potyčky (skirmish), které budete hrát s ostatními začátečníky, aby jste měli šanci se ve hře zorientovat a necítili jste se jen jako snadný terč pro mazáky. Mapy potyček obsahují spawnpoint každé bojující strany, 3 body (A, B, C) a jsou časově omezeny… Tuším, že maximální trvání takové bitvy je okolo 20 minut.

Vaším hlavním úkolem je co nejrychleji a hlavně bezpečně se přesunout ze spawnpointu na body A,B,C a tyto body obsadit a snažit se držet déle než soupeř. Až druhotným úkolem je soupeře eliminovat. Počítejte tedy, že mnohem lepší skóre vás čeká pokud budete obsazovat body a nepodaří se vám soupeře ani trefit, než když se někde skryjete v lese a ze zálohy postřílíte všechny přicházející protivníky.

Až se ve vaší kariéře prostřílíte na úroveň 5+ získáte přístup i na velké mapy, kde jste buď v týmu obránců, případně se se svým týmem snažíte mapu dobýt. Obránci začínají hru na bodech O1 a O2- na některých mapách i O3, které pracovně nazývám objectivy a mají za úkol zarazit co nejdříve průnik dobyvatelů a pokud možno je vytlačit z mapy obsazením spawnpointu s číslem 1 a dobyvatelé naopak začínají na bodu číslo 1 linie, kterou pronikají a mají za úkol obsadit objectivy.

Další možnost jak vyhrát je, že postřílíte všechny nepřátele, ale to se podaří zřídkakdy. Tyto mapy jsou také časově omezené (tuším na 168minut) a tak je možné s útočícím týmem vyhrát i když neobsadíte všechny objectivy, stačí je stejně jako v potyčkách udržet delší dobu než soupeř. Mějte také na paměti, že až se vám podaří postoupit na velké mapy, zařadíte se zároveň mezi pokročilé hráče a přesnost a zákeřnost některých protivníků vám nejednou vyrazí dech 🙂

Pokud jste již dosáhli level 5 a vyšší, máte zároveň možnost účastnit se bitev ve válce, kde jsou stejné úkoly jako v misích výcvikových, nicméně záleží zde na tom, které útočné týmy proti sobě stojí a nejednou se můžete dostat do předem prohraných bojů, kde bitva začíná např. s počtem životů „90životů na vaší straně a 1180životů na straně protivníka“.

Oproti výcvikovým misím zde totiž neexistuje záruka vyváženosti bitvy a raději než přes automatický matchmaker, spouštějte hru výběrem konkrétního bojiště, předem tak získáte cenné informace o počtu vašich a soupeřových životů, v jaké fázi se bitva nachází a která strana disponuje jakou bojovou technikou.

Válečné bitvy také ovlivňují dění na mapě ganerálů, kde najdete 15 hlavních měst, o které je třeba bojovat a v nejlepším případě obsadit a nespočet dalších bojišť. Platí zde jednoduchá rovnice, vyhraná bitva = obsazené bojiště.

Za bitvy ve válce se také připisují zkušenosti navíc, ale rozhodně není dobrý nápad hrát válku jen kvůli zisku více xp, zvlášť pokud ještě nejste ostřílený mazák 🙂 Bonusové zkušenosti a kredity můžete také získat pokud se přidáte na stranu početně znevýhodněné frakce a poslední možností je nákup urychlovačů stužek, které vám také po omezený čas generují zkušenosti navíc.

Na velkých mapách najdete i strategicky rozmístěné kanóny protiletecké obrany, se kterými můžete likvidovat protivníkova letadla a odrazit jejich útok, ale pozor, většina pilotů již přesně zná jejich polohu a pokud z nich zahájíte palbu, vědí kde jste a můžete čekat odvetu.

Další velmi důležitá věc, je možnost vytvořit bojovou četu s vašimi přáteli a vzájemným krytím si zajistit delší přežití. Můžete přitom využívat komunikační program (skype, teamspeak) a veškeré poznatky o pohybu protivníka v četě sdílet. V jedné četě vás může být až 6, ale počítejte že čím víc vás v četě bude, tím déle budete hledat místo v bitvách.

Neřekli jsme si nejdůležitější vlastnost hry, a to že se jedná o masivně multiplayerovou hru, kdy všichni vojáci, které ve hře potkáte jsou ovládáni reálnými hráči (s vyjímkou pilota výsadkářských letadel) a do bitvy se dostanete jen za předpokladu, že je na straně soupeře přihlášen do bitvy přibližně stejný počet hráčů.

Hra je ve verzi BETA, takže se neustále inovuje a předělává a myslím, že to tak i zůstane 😀 Vývojářům zřejmě došlo, že tuto hru by si zakoupili pouze skalní fanoušci a zisk, který by generovala se evidentně nevyrovná zisku, který generuje prodej zlata, posilovačů stužek a veteránského členství ve verzi F2P.

Původní myšlenka byla propojit strategickou hru s realistickou 3D střílečkou založenou na historických faktech, nicméně hra má v tomto směru stále co zlepšovat, aby se chvílemi nepodobala spíš arkádě, přece jen kdo může běhat s těžkým kulometem v ruce (v reálu vážícím přes 12Kg) s třemi zásobníky munice, k tomu přibalit 3 protitankové granáty a jako bonus bajonet. Samozřejmě s kulometem střílíte vestoje i za běhu. Další silnou slabinou hry jsou tlakové vlny, kdy Vás zabije střela z tanku mířená 10metrů vedle, ale pokud tank exploduje ve vaší blízkosti tak se jen lehce zraníte a pokud se vám podaří trefit z blízkosti protihráče střelou RPG také přežijete bez úhony.

Na hře se mi líbí skrytý boj mezi vývojáři a nečestnými hráči (cheatery), jako součást hry běží i programv pozadí, který detekuje aplikace neoprávněně zasahující do hry a pokud takového hráče rozpoznají, bez milosti dostane ban.

Nelíbí se mi naopak přístup některých hráčů, kteří se s tankem zašijí na okraji mapy s perfektním výhledem na váš spawnpoint a neumožní vám se ani rozkoukat.

HaXnA:

Hra je vhodná především pro nadšence do 2. světové války, co se týká herního zážitku – jednoznačně epická válka.

Od chvíle kdy posbíráte potřebné zkušenosti, dáte dohromady team a strategii, řekl bych dokonce že je to military. Většina těch, co někdo nadává na průběh bitvy nechápe o čem je vojenský konflikt.

Voják by nikdy nešel sám ani proti přesile 1 na 3. Za to ve hře není nouze o živé terče,
všichni se na vlastní pěst, (ať už z důvodu hrdinství zbrklosti a blbosti a nebo prostě proto že nemají teamspeak!) vydávají do bitvy proti celé armadě, a jak to dopadne ? Než řeknou borůvkovej koláč , zase se rodí na spawnu o něco vzteklejší.

Je jasné, že bez spojení není velení a bez velení není jednoduché zvítězit, alespoň né beze ztrát.

Základní problém je dle mého a to ve většině multi strategy hrách, že hráči nemají dost fantazie a nesledují radar popřípadě mapu a zásadně nereagují na změny na bojišti („teď pomohu… tady ustupuju… kreju se… atp..“)

A už vůbec nemluvě o tom že hra očekává hráčův postup a neustále modifikování jak postavy tak zbraní i různého vybavení. Pokud to nemáte a ostatní ano tak je také jasné že vaše výsledky nebudou nikdy  nejlepší.
Takže to chce klid a trošku koukat kolem sebe, krýt se a dobře mířit a hlavně myslet na to že hra není udělána ve stylu survive jako třeba arma II dayz mod a proto smrt je neodmyslitelná součast této hry
cca za 2 roky hraní se mi pouze jednou povedlo nezemřít ani jednou za hru…

hodně zdaru a někdy přes mířidla
HaXnA

Vaše hodnocení hry:

[Celkem: 6    Průměr: 4.2/5]

Napsat komentář

Comment
Name*
Mail*
Website*